• Zwroty i reklamacje

 Gwarancja, zwroty, reklamacje

REKLAMACJA TOWARU:

 

Każdy zakupiony u nas towar można reklamować jeżeli:


1. Towar dotarł do klienta uszkodzony podczas transportu.*

2. Na skutek pomyłki dostarczony został towar inny lub o znacząco innych cechach niż określone w ofercie lub zamówione przez nabywcę.*

3. Podczas pierwszych oględzin/testu okazuje się że przedmiot nie nadaje się do użytku na skutek usterki technicznej lub mechanicznej. **

4. W okresie 24 miesięcy od daty zakupu (lub innym określonym w rękojmi lub gwarancji dostarczonej z przedmiotem) ujawniła się wada fabryczna towaru uniemożliwiająca lub znacznie ograniczająca jego używanie.***

5. W okresie 24 miesięcy od zakupu (lub innym określonym w rękojmi lub gwarancji dostarczonej z przedmiotem) nastąpiła niezawiniona przez kupującego usterka.***




W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 1 i 2 obowiązkiem sprzedawcy jest dostarczenie na swój koszt nowego egzemplarza lub w przypadku jego braku zwrot należności powiększony o koszt wysyłki jeżeli była wcześniej pokrywana przez kupującego. Sprzedający ma obowiązek poinformowania sprzedającego o reklamacji w ciągu 24h od odebrania przesyłki. Po uzgodnieniu sposobu reklamacji nabywca zobowiązany jest do dostarczenia towaru nie używanego i kompletnego który należy dostarczyć sprzedawcy w terminie do 14 dni roboczych. Wszystkie koszty wysyłek w obie strony w przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 1 i 2 pokrywa sprzedający.  Określenie "znacząco inne cechy" w pkt. 2 oznacza takie cechy jak kształt, kolor, waga, rodzaj wykończenia, wyraźnie inne niż ujęte w zamówieniu. 

**W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 3 postępowanie takie same jak określone w pkt. 1 i 2 pod warunkiem że usterka zostanie zgłoszona w terminie 24h od odebrania przedmiotu.

***W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 4 i 5 nabywca po wcześniejszym porozumieniu ze sprzedawcą odsyła uszkodzony przedmiot na koszt nabywcy, a sprzedawca zobowiązuje się do dokonania naprawy usterki.  Jeżeli naprawa jest niemożliwa to sprzedawca zobowiązuje się do wymiany zepsutego egzemplarza na nowy, a w przypadku braku nowego do zwrotu należności lub zamiany na inny produkt po akceptacji nabywcy. W przypadku zaistnienia sytuacji z pkt. 4 i 5 koszt dostarczenia przedmiotu do sprzedawcy ponosi nabywca. Koszt odesłania naprawionego lub nowego przedmiotu ponosi sprzedawca/gwarant. Czas realizacji usługi jest regulowany ustawowo i wynosi do 14 dni od otrzymania wadliwego przedmiotu w celu jego naprawy lub wymiany. W szczególnych wypadkach czas realizacji może zostać wydłużony do 40 dni (podstawa prawna).

 

Reklamacji podlegają wyłącznie usterki powstałe bez winy nabywcy. W przypadku stwierdzenia usterki ewidentnie zawinionej przez nabywcę sprzedawca zastrzega sobie wycofanie z określonych powyżej zobowiązań.

Reklamacji nie podlegają zniszczenia opakowania nie zgłoszone w dniu odbiory przesyłki i jako takie nie mogą być powodem reklamacji.

Nabywca zobowiązany jest do załączenia pisemnego oświadczenia dotyczącego powodu reklamacji wg. http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=1207 wraz z dołączonym dowodem zakupu. Brak dowodu zakupu nie uniemożliwia reklamacji, ale w przypadku braku dowodu zakupu nabywca zobowiązany jest udowodnić fakt oraz datę dokonania zakupu w naszej firmie. 

Wzór formularza reklamacyjnego znajduje się tutaj: http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=1207

Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje sie tutaj: http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=1216

 

W przypadku braku oświadczenia sprzedający/gwarant nie zrealizuje reklamacji.

 

Sprzedający w sytuacjach kiedy jest do tego zobowiązany pokrywa koszty wysyłek do wysokości określonych w cenniku sprzedającego dla danego przedmiotu jaki obowiązywał w czasie sprzedaży. Wszelkie nadpłaty pokrywa nabywca.

Wszystkie regulacje finansowe sprzedający dokonuje wyłącznie przelewem na podane konta bankowe. W żadnym wypadku nie odbieramy przesyłek dostarczanych za zaliczeniem pocztowym.

We wszystkich wymienionych w pkt. 1 - 5 sytuacjach sprzedawca dopuszcza gratyfikacje finansowe lub inne rekompensaty proponowane przez nabywcę, ale tylko po wzajemnym uzgodnieniu warunków. W przypadku nie dojścia do porozumienia co do takowych obowiązują w/w warunki.

 

 

 *******************************************************************

 

ZWROT BEZ PODANIA PRZYCZYNY  / ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ:

Konsumentom przysługuje 14 dniowe prawo do odstąpienie od umowy. Prawo to przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego w rozumieniu art. 556 (4) Kodeksu cywilnego. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (JOLANTA HOŁYST-KWAŚNY YOLLI, TWORKOWA 122, 32-863 TYMOWA, POLSKA, poczta@yolli.pl, telefon: 691295902) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Zwracany przedmiot powinien posiadać kompletne oryginalne opakowanie i nie nosić śladów używania ani nie posiadać uszkodzeń. Nie spełnienie powyższych warunków oznacza że przedmiot nie podlega zwrotowi i nie zostanie przyjęty.

Ponadto nabywca zobowiązany jest:

1
. W przypadku wysyłki nabywca zobowiązuje się do należytego zabezpieczenia przedmiotu do transportu i bierze pełna odpowiedzialność za jego stan podczas transportu, także za uszkodzenia wynikające z niewłaściwego obchodzenia się przez usługodawcę.

2. Przesłać przedmioty przesyłką przedpłaconą. W żadnym wypadku nie odbieramy przesyłek za zaliczeniem pocztowym.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat JOLANTA HOŁYST-KWAŚNY YOLLI, TWORKOWA 122, TYMOWA, POLSKA, poczta@yolli.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)
umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.